Kontakt oss
Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål eller bare er nysgjerrig på våre produkter. Her finner du kontaktinformasjon, våre åpningstider og svar på ofte stilte spørsmål.
Har du spørsmål angående din lånesøknad, ditt lån, eller sparekonto foretrekker vi at du kontakter oss over telefon.
Vanlige åpningstider
Eksisterende lån og spareprodukter | |
Mandag-fredag | 9-17 |
Pågående lånesøknad | |
Mandag-fredag | 9-16 |
Ofte stilte spørsmål
Under spørsmål og svar har vi samlet de fleste spørsmål som omhandler refinansiering, boliglån, sparing og teknisk support.
-
Hvilke typer lån kan jeg få hos Bluestep Bank?
Bluestep Bank tilbyr refinansiering, boliglån, opplåning og mellomfinansiering. Felles for alle våre lån er at de gis ut med sikkerhet i bolig eller fritidsbolig. Bluestep Bank tilbyr ikke forbrukslån, kredittkort eller billån.
Bluestep Bank tilbyr refinansering av en rekke ulike typer gjeld. For å kunne refinansiere gjeld, må man stille bolig eller fritidsbolig som sikkerhet. Dette kan enten være din bolig, eller bolig til noen som kan stille som medlåntaker.
-
Hvor lang tid tar det å få lån hos dere?
Hvor lang tid det tar å få lån hos oss avhenger hvor raskt du sender oss nødvendig dokumentasjon og gir oss riktig innsikt og informasjon om din/deres økonomiske situasjon. Les mer om å søke finansieringsbevis her.
-
Hva ligger renten på hos Bluestep Bank?
I Bluestep Bank får hver kunde en individuelt tilpasset rente. Hvilken rente du får, avhenger av din økonomiske situasjon, verdien og beliggenheten på din bolig, samt inntekter, utgifter og eventuelle øvrige gjeldsforpliktelser. Se våre renter for refinsiering her og med vår boliglånskalkulator kan du beregne hvor mye boliglånet ditt vil koste deg i måneden. Kontakt oss for å finne ut akkurat hvilken rente du kan få.
Representativt eksempel i henhold til Forbrukertilsynets retningslinjer for markedsføring av boliglån: Effektiv rente på 8,55 % ved et lån på 2 millioner over 25 år, kost kr. 2.622.146, totalt kr. 4.622.146. -
Kan jeg få lån hvis jeg ikke eier bolig?
Vi tilbyr kun refinansiering med sikkerhet i bolig. Hvis man ikke eier bolig selv, kan man stille med sikkerhet i en annen bolig (familie, samboer, ektefelle eller andres bolig). Da blir eieren av boligen som stilles som sikkerhet lånetaker på lik linje med alle andre lånetakere på Bluestep Bank lånet.
Boliglån kan du selvfølgelig søke uansett om du er førstegangskjøper eller har funnet ditt livs drømmehus.
-
Har Bluestep Bank nettbank hvor jeg kan finne informasjon om mitt lån?
Ja, du kan logge inn på Mine sider for å finne informasjon om ditt lån.
Du kan også ringe låneadministrasjonen på telefon 21 30 52 00, mandag til fredag kl. 09.00-16.00, eller send mail til kundesenter@bluestep.no.
Misbruk av BankID
Ved mistanke om misbruk av din BankID ta umiddelbart kontakt med banken som har utstedt din BankID. Kontaktinformasjon finner du på bankens hjemmeside. For info om hvilken varslingsplikt du har i forbindelse med misbruk av BankID, finn din bank i denne listen og se punktet som omhandler varsling av misbruk.
Kontaktinformasjon
Postadresse
Bluestep Bank AB (publ)
Postboks 1394 Vika
0114 Oslo
Besøksadresse
Henrik Ibsens gate 60 A
0255 Oslo
Telefonnummer: 21 30 52 00
E-postadresse: kundesenter@bluestep.no
Organisasjonsnummer, filial Oslo: 995 268 841
En bank for flere
Inkluderende
Bluestep Bank har siden 2005 gitt flere mennesker muligheten til å få boliglån og bedre privatøkonomien. Vi ønsker deg velkommen uansett jobb, bakgrunn eller hvor i livet du befinner deg.
Personlig service
Hos oss får du alltid snakke med en personlig rådgiver som lytter, forstår situasjonen din og prøver å finne en best mulig løsning. Vi snakker over 20 forskjellige språk.
Trygt og sikkert
Det er trygt og sikkert å søke om lån hos oss. Det viktigste for oss er at du får best mulige vilkår for din situasjon, og at du får en god avtale som bedrer økonomien din.