Kundeservice
Telefon
Telefonnummer til vårt kundesenter:
E-post
Har du noen spørsmål, er du velkommen til å skrive til oss. Har du spørsmål angående din lånesøknad, ditt lån, eller sparekonto foretrekker vi at du kontakter oss over telefon.
E-post lån: kundesenter@bluestep.no
E-post spareprodukter: spare@bluestep.no
Åpningstider
Kundesenteret | |
Mandag-torsdag | 09-18 |
Fredag | 09-16 |
Ofte stilte spørsmål
Under FAQ har vi samlet de fleste spørsmål som omhandler omstartslån, boliglån, sparing og teknisk support.
-
Hvilke typer lån kan jeg få hos Bluestep Bank?
Bluestep Bank tilbyr omstartslån, boliglån og mellomfinansiering. Felles for alle våre lån er at de gis ut med sikkerhet i bolig eller fritidsbolig. Bluestep Bank tilbyr ikke forbrukslån, kredittkort eller billån.
Hvilke typer lån og kreditter kan refinansieres i et omstartslån hos Bluestep Bank?
Bluestep Bank tilbyr omstartslån som er prosessen av å refinansere en rekke ulike typer gjeld. For å kunne få et omstartslån, må man stille bolig eller fritidsbolig som sikkerhet. Dette kan enten være din bolig, eller bolig til noen som kan stille som medlåntaker.
-
Hvor lang tid tar det å få lån hos dere?
Hvor lang tid det tar å få lån hos oss avhenger hvor raskt du sender oss nødvendig dokumentasjon og gir oss riktig innsikt og informasjon om din/deres økonomiske situasjon.
-
Hva ligger renten på hos Bluestep Bank?
I Bluestep Bank får hver kunde en individuelt tilpasset rente. Hvilken rente du får, avhenger av din økonomiske situasjon, verdien og beliggenheten på din bolig, samt inntekter, utgifter og eventuelle øvrige gjeldsforpliktelser.
Se våre renter for omstartslån her. Kontakt oss for å finne ut akkurat hvilken rente du kan få!
Representativt eksempel i henhold til Forbrukertilsynets retningslinjer for markedsføring av boliglån: Effektiv rente på 8,17 % ved et lån på 2 millioner over 25 år, kost kr. 2.509.977, totalt kr. 4.509.977.
-
Kan jeg få lån hvis jeg ikke eier bolig?
Vi tilbyr kun lån med sikkerhet i bolig. Hvis man ikke eier bolig selv, kan man stille med sikkerhet i en annen bolig (familie, samboer, ektefelle eller andres bolig). Da blir eieren av boligen som stilles som sikkerhet lånetaker på lik linje med alle andre lånetakere på Bluestep lånet.
-
Har Bluestep Bank nettbank hvor jeg kan finne informasjon om mitt lån?
Vi har dessverre ingen nettportal for våre lånekunder, men håper å kunne tilby dette i nærmeste framtid.
For spørsmål eller informasjon om ditt lån kan du ringe låneadministrasjonen på telefon 21 30 52 00, mandag til torsdag mellom kl. 09.00-18.00 og fredag kl. 09.00-16.00, eller send mail til kundesenter@bluestep.no.
Misbruk av BankID
Ved mistanke om misbruk av din BankID ta umiddelbart kontakt med banken som har utstedt din BankID. Kontaktinformasjon finner du på bankens hjemmeside. For info om hvilken varslingsplikt du har i forbindelse med misbruk av BankID, finn din bank i denne listen og se punktet som omhandler varsling av misbruk.
Kontaktinformasjon
Postadresse
Bluestep Bank AB (publ)
Postboks 641 Sentrum
0106 Oslo
Besøksadresse
Skippergata 31
0154 Oslo
Telefonnummer: 21 30 52 00
E-postadresse: kundesenter@bluestep.no
Organisasjonsnummer, filial Oslo: 995 268 841
Løsninger for fremtiden.
Inkluderende
Bluestep Bank, filial Oslo, har siden 2010 hjulpet tusenvis inn i en mer stabil økonomisk situasjon. Bluestep Bank ønsker å være det selvsagte valget for alle som faller utenfor de tradisjonelle malene. Vi har tett dialog med både nye og eksisterende kunder, for eksempel selvstendig næringsdrivende, vikarer og deltidsansatte.
Personlig service
Hos oss får du alltid snakke med en personlig kundebehandler som setter seg inn i din situasjon, lytter og forsøker å finne en best mulig løsning for deg. Vi kommuniserer med kunder på mer enn 20 ulike språk, og du kan både ringe og sende oss e-post.
Trygt og sikkert
Det er trygt og sikkert å søke omstartslån hos oss. Og en søknad er alltid uforpliktende. Det viktigste for oss er at du får best mulige vilkår ut i fra din siutasjon og vi finner en løsning som forbedrer din økonomi.