Kategorier
-
Hvilke typer lån kan man få hos Bluestep Bank?
Bluestep Bank tilbyr omstartslån, boliglån og mellomfinansiering. Felles for alle våre lån er at de gis ut med sikkerhet i bolig eller fritidsbolig. Bluestep Bank tilbyr ikke forbrukslån, kredittkort eller billån.
Hvilke typer lån og kreditter kan refinansieres i et omstartslån hos Bluestep Bank?
Bluestep Bank tilbyr omstartslån som er prosessen av å refinansere en rekke ulike typer gjeld. For å kunne få et omstartslån, må man stille bolig eller fritidsbolig som sikkerhet. Dette kan enten være din bolig, eller bolig til noen som kan stille som medlåntaker.
-
Hva gjør jeg når jeg ikke eier bolig, hvem kan jeg kontakte?
Vi tilbyr kun lån med sikkerhet i bolig. Hvis man ikke eier bolig selv, kan man stille med sikkerhet i en annen bolig (familie, samboer, ektefelle eller andres bolig). Da blir eieren av boligen som stilles som sikkerhet lånetaker på lik linje med alle andre lånetakere på Bluestep lånet.
-
Hvem kan få lån hos Bluestep Bank?
Ønsker du boliglån, men er uten fast jobb, pensjonist, selvstendig næringsdrivende, på AAP, eller uføretrygd? For mange som ikke er fast ansatt i fulltidsjobb kan det være utfordrende å få boliglån hos tradisjonelle banker.
Vi hjelper flere til å oppnå boligdrømmen.
Vi vurderer hele din økonomiske situasjon
Når du søker boliglån hos oss vil vi vurdere helheten i din økonomi. Oppfyller du grunnkravene våre og har en økonomi som tåler et boliglån, trenger ikke din arbeidssituasjon å påvirke vurderingen vår.
Hvem hjelper vi?
Boliglån uten fast jobb
Det finnes mange ansettelsesformer som vi på Bluestep Bank kan godkjenne når du søker om boliglån.
Boliglån for pensjonister
Har du opplevd å få avslag fordi du er pensjonist? Vi tilbyr boliglån både til pensjonister og personer som mottar trygd.
Boliglån med AAP - arbeidsavklaringspenger
Har du vært uheldig og mistet retten til sykepenger? Mange banker tilbyr ikke boliglån til personer på AAP, men det kan vi gjøre.
Boliglån for selvstendig næringsdrivende og andre gründere
Vi tilbyr ofte også boliglån til privatpersoner som har startet for seg selv, så lenge du kan vise til god nok inntekt for selskapet og seg selv.
Hva er grunnkravene våre?
Grunnkravene våre er minimumskrav som alle må forholde seg til hvis de skal søke lån hos oss.
-
Ved et boligkjøp må du stille minimum 15% av kjøpesum i egenkapital
-
Du må stille bolig eller fritidsbolig som sikkerhet
-
Markedsverdien på boligen må være over 750 000 kr
Har du fått avslag av andre banker, men oppfyller kravene? Kontakt oss i dag for en uforpliktende prat.
Effektiv rente i henhold til Forbrukertilsynets retningslinjer for markedsføring av boliglån er 6,58% ved et lån på 2 millioner over 25 år, kost kr. 2.009.071, totalt kr. 4.009.071
-
-
Hva er forskjellen mellom sparekonto FLEX og PLUSS?
SparekontoFlex med flytende rente passer for deg som ønsker høyere rente uten bindingstid. Denne kontoen gir forskjellig rente, avhengig av om du setter inn mer eller mindre enn 50 000 kr. Renten du får på SparekontoFlex, er altså avhengig av hvor mye innskudd du har på kontoen. Forskjellen mellom de to er at Sparekonto Pluss har en rente på 0,80% uavhengig av innskudd.
-
Jeg har problemer med min BankID, hva gjør jeg?
Om du får en feilmelding som starter med BID er dette utenfor våre systemer. BID er en forkortelse for BankID. Under er en oversikt over hva de ulike feilmeldingene kan bety. Hvis feilmeldingen du får opp ikke er inkludert ber vi deg vennligst ta kontakt med banken som har utsendt din BankID.
BID C161
Denne feilen betyr at det ikke er en aktiv BankID knyttet til mobilnummeret du har tastet inn. Dette kan oppstå ved feiltasting av mobilnummer, at BankID på mobilen er slettet eller nytt SIM-kort eller endring på abonnementet ditt.
Løsning: Sjekk om du har tastet inn riktig fødselsnummer og mobilnummer. Om du ikke har BankID på mobil kan du prøve å alternativt bruke kodebrikke ved å velge BankID fanen i stedet for BankID på mobil, og bestille BankID på mobil fra banken som har utsendt BankID'en din.
BID C167
Feilen oppstår når mobiloperatør har sperret din BankID på mobil. Dette kan være på grunn av endring på abonnement eller SIM-kort.
Løsning: Slett BankID på mobil og opprett det på nytt i din nettbank eller mobilbank. Eller eventuelt ta kontakt med din BankID utsender.
BID C131, C293
Denne feilmeldingen blir vist oftest når det allerede kjøres en BankID-prosess, enten fordi BankID på mobil går tregt eller hvis du har vært litt sein med å fullføre
innloggingen.
Løsning: Vent noen minutter og prøv igjen, så vil problemet vanligvis løse seg selv.
BID C302
Denne beskjeden ppstår når din BankID leverandør ikke fåt kontakt med din mobiltelefon. Dette kan skje hvis du ikke har husket å oppheve tastelåsen.
Løsning: Hvis problemet vedvarer, kan du prøve å slå telefonen din av og på.
BID 1439
Hvis feil engangskode har blitt tastet inn for mange ganger eller om feil kodebrikke har blitt brukt, kan denne feilmeldingen oppstå.
Løsning: Ta kontakt med din BankID leverandør for å løse problemet.
BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1
Feilkoden tyder vanligvis til dårlig eller ustabil internettforbindelse.
Løsning: Om du har muligheten til å sjekke om nettet går tregt kan dette gi svaret. Hvis ikke, kan du prøve å lukke nettleseren o åpne opp et nytt ett, eller bytte nettleser og prøve å logge deg inn på nytt. Hvis dette ikke løser problemet, kan du prøve å re-starte modem/ruter ved å slå den av og trekke ut strømmen. Vedvarer problemet etter dette anbefaler vi å ta direkte kontakt med nettleverandøren din.
BID 5000
Feilmeldingen inntreffer når det har oppstått en kommunikasjonsfeil mellom banken og datamaskinen din. Dette kan være forårsaket av filer som blir lagret i nettleseren.
Løsning: Prøv å slette informasjonskapsler/nettleserdata i nettleseren din eller prøv på en annen nettleser.